Žemės tvarkymo projektai rengiami privačių asmenų bei valstybės valdomiems sklypams. Šis procesas svarbus ne tik pagrindiniams interesantams, bet ir daro įtaką konkrečių vietovių plėtrai, kuri privalo būti vykdoma pagal atsakingų institucijų numatytus reglamentus.
Rengiant projektą
- formuojami nauji valstybinės žemės sklypai;
- pertvarkomi žemės sklypai;
- padalijant į du ar daugiau žemės sklypų;
- atidalijant bendrosios dalinės nuosavybės teise turimų žemės sklypų dalis ir suformuojant atskirus žemės sklypus;
- sujungiant kelis bendras ribas turinčius tos pačios pagrindinės žemės naudojimo paskirties žemės sklypus į vieną;
- pakeičiant gretimų tos pačios pagrindinės žemės naudojimo paskirties žemės sklypų ribą ar ribas (perdalijimas), kai žemės sklypo (-ų) dalis (-ys) atidalijama (-os) nesuformavus atskiro žemės sklypo (-ų) ir sujungiama (-os) su gretimu žemės sklypu;
- nustatoma ir keičiama pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) žemės sklypo naudojimo būdas (-ai);
- įsiterpęs valstybinės žemės plotas sujungiamas su besiribojančiu žemės sklypu, jeigu laisvoje valstybinėje žemėje negalima suformuoti racionalaus dydžio ir ribų žemės sklypo;
- siūlomi nustatyti ar panaikinti žemės servitutai*;
- siūlomos nustatyti ar panaikinti specialiosios žemės ir miško naudojimo sąlygos;
- numatomas miško žemės pavertimas kitomis naudmenomis.
Servitutas* yra daiktinė teisė, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) (toliau – CK) 4.111 straipsnio 1 dalyje apibrėžiama kaip teisė į svetimą nekilnojamąjį daiktą, suteikiama naudotis tuo svetimu daiktu (tarnaujančiuoju daiktu), arba to daikto savininko teisės naudotis daiktu apribojimas, siekiant užtikrinti daikto, dėl kurio nustatomas servitutas (viešpataujančiojo daikto), tinkamą naudojimą. Pagal CK 4.124 straipsnio 1 dalies nuostatas servituto nustatymo pagrindai yra: 1) įstatymai, 2) sandoriai, 3) teismo sprendimas ir 4) įstatymo numatytais atvejais – administracinis aktas. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 34-620; 2004, Nr. 28-868) 23 straipsnio 1 dalimi, minėti servitutų nustatymo pagrindai taikomi ir žemės servitutams.
Nekilnojamo turto plėtra bei jos planavimas yra svarbus ne tik individualiame, bet ir valstybės lygmenyje. Žemės plėtros projektai dažnai susiję su valstybinės žemės pertvarkymu, o itin svarbu akcentuoti tai, kad šie procesai turi vykti skaidriai ir atitikti visus teisės reglamentus. Turėdami beveik dvidešimties metų darbo patirtį galime drąsiai pabrėžti, kad visad laikomės aukščiausių skaidrumo ir profesionalumo standartų ir savo pavyzdžiu ir kasdieniniais darbais griauname mitus apie galimą neskaidrumą žemėtvarkos srityje.
Jei planuojate statybas, norite performuoti ar pasidalinti sklypus visus, visus žemės valdos projektavimo klausimus turėsite patikėti profesionalams. Siūlome savo kaip patikimo partnerio paslaugas, o visais kilusiais klausimais kreipkitės jau dabar.
Servitutas* yra daiktinė teisė, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) (toliau – CK) 4.111 straipsnio 1 dalyje apibrėžiama kaip teisė į svetimą nekilnojamąjį daiktą, suteikiama naudotis tuo svetimu daiktu (tarnaujančiuoju daiktu), arba to daikto savininko teisės naudotis daiktu apribojimas, siekiant užtikrinti daikto, dėl kurio nustatomas servitutas (viešpataujančiojo daikto), tinkamą naudojimą. Pagal CK 4.124 straipsnio 1 dalies nuostatas servituto nustatymo pagrindai yra: 1) įstatymai, 2) sandoriai, 3) teismo sprendimas ir 4) įstatymo numatytais atvejais – administracinis aktas. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 34-620; 2004, Nr. 28-868) 23 straipsnio 1 dalimi, minėti servitutų nustatymo pagrindai taikomi ir žemės servitutams.

Nekilnojamo turto plėtra bei jos planavimas yra svarbus ne tik individualiame, bet ir valstybės lygmenyje. Žemės plėtros projektai dažnai susiję su valstybinės žemės pertvarkymu, o itin svarbu akcentuoti tai, kad šie procesai turi vykti skaidriai ir atitikti visus teisės reglamentus. Turėdami beveik dvidešimties metų darbo patirtį galime drąsiai pabrėžti, kad visad laikomės aukščiausių skaidrumo ir profesionalumo standartų ir savo pavyzdžiu ir kasdieniniais darbais griauname mitus apie galimą neskaidrumą žemėtvarkos srityje.
Jei planuojate statybas, norite performuoti ar pasidalinti sklypus visus, visus žemės valdos projektavimo klausimus turėsite patikėti profesionalams. Siūlome savo kaip patikimo partnerio paslaugas, o visais kilusiais klausimais kreipkitės jau dabar.